فارس من | ۳ دلیل سازمان اتوبوس‌رانی برای استفاده از مینی‌بوس در خطوط


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «قوطی کبریت به جای اتوبوس؟ حرف دل مردم مشهد» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری این موضوع را داشتند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص به‌کارگیری مینی‌بوس‌ها در ناوگان حمل‌و‌نقل شهری به جای اتوبوس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: علت اصلی این مسأله که البته تنها به مشهد اختصاص ندارد و معضل تمام کلان شهرهای کشور است، وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

سعید حسینقلی‌زاده مقدم با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه تولید اتوبوس را در کشور با مشکل مواجه کرده، تصریح کرد: تحریم‌ها کار تولید اتوبوس را به‌دلیل عدم تامین قطعات از خارج تحت‌ تأثیر خود قرار داده است، از همین رو ساخت و تولید اتوبوس در سطح مشهد و کشور کاهش یافته و تبدیل به علت اصلی کمبود اتوبوس در خطوط ناوگان حمل‌ونقل شهری و عمومی ما شده است.

وی به ذکر سایر دلایل مبنی بر به‌کار گرفته نشدن اتوبوس به جای مینی‌بوس پرداخت و تصریح کرد: در بعضی از خطوط به علت تعداد اندک مسافر استفاده از اتوبوس برای این مسیرها توجیه ندارد و همکاران ما بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌هایی که از ایستگاه‌های اتوبوس انجام می‌دهند اتوبوس‌ها را برای سرویس‌دهی در خطوط پر ازدحام و مینی‌بوس‌ها یا ون‌ها را برای خطوط خلوت‌تر به‌کار می‌گیرند.

حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری ترکیبی از اتوبوس و مینی‌بوس است

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد ادامه داد: از طرفی در بعضی از معابر امکان تردد اتوبوس به‌علت عرض اندک معبر فراهم نیست، پس چاره‌ای جز به‌کارگیری مینی‌بوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نداریم.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تنها مختص به اتوبوس نیست بلکه ترکیبی از اتوبوس و مینی‌بوس است به یکی‌دیگر از نارضایتی‌ها شهروندان در خصوص ورود و خروج  زن‌ها و مردها از یک درب اشاره و اظهار کرد: در ناوگان جدید مینی‌بوس تلاش شده از مینی‌بوس‌های دو درب استفاده شود تا رضایت خاطر شهروندان در این خصوص جلب شود.

بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس جدید در ناوگان حمل‌ونقل شهری مشهد طی 8 ماه آینده

حسینقلی زاده مقدم از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل شهری هم خبر داد و خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌ها بعد از اینکه از توسط کارشناسان از لحاظ فنی بررسی و تایید شدند طی هفت تا هشت ماه آینده وارد ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد می‌شوند.

وی افزود: معاونت عمران و حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حال بررسی و انعقاد قرار داد با شرکت‌هایی است که بتوانند با فراهم آوردن قطعات، اتوبوس تولید کنند از همین رو طی هفته گذشته از سه کارخانه بازدید داشتیم تا بعد از جمع‌بندی‌های انجام شده با یکی از این تولیدکنندگان برای ساخت اتوبوس قرار داد منعقد کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به 2 اولویت اصلی در حوزه حمل‌ونقل شهری گفت: تأمین واگن برای خط چهار قطار شهری مشهد و افزایش تعداد اتوبوس از سیاست‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

حسینقلی زاده مقدم افزود : شهروندان می‌توانند نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را مبنی بر خطوط پر ازدحام و عدم کفاف مینی‌بوس برای این خطوط از طریق شماره تماس ۳۳۴۴۸۳۰۰ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۸ به ما اعلام کنند تا ضمن قرار گرفتن این نقطه نظرات در اولویت برنامه‌ریزی‌های سازمان اتوبوس‌رانی برای آینده، به بهبود و سامان‌دهی هرچه بهتر این ناوگان کمک کنند‌.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

*

code